מדריך לגידול גור כלבים חדש

מדריך לגידול גור כלבים חדש

אימצתם גור כלבים חדש למשפחתכם .

דבר ראשון תתחדשו , עד מהרה הכלבלב יהפוך לחלק אינטגרלי מהמשפחה

ועמו מגיעות מספר שאלות לגבי גידול הכלב שאנסה לענות עליהם במאמר זה. בכל שאלה שמתעוררת אתם מוזמנים לפנות טלפונית ושאלתכם תענה

הבאת גור הכלבים הביתה

בבחירת הגור רצוי לקחת בחשבון את נתוני וצרכי המשפחה, גודל הבית אורך החיים של דיירי הבית . אם אנחנו מחפשים כלב עם הרבה מרץ , או כלב רגוע יותר ,אם אנחנו מחפשים כלב גדול או שמא כלב קטן

כדאי להמתין בהבאת הגור הביתה ולאמץ אותו כאשר הגיע כבר לגיל של 6-8 שבועות. בגיל הזה גור הכלבים כבר גמול מחלב אם , אוכל בכוחות עצמו. לא מומלץ לקחת גור לפני תקופה זו. גם מכיוון שבין גיל זה הכלב נחשף לאמו אחיו לשגר ותקופת החשיפה הזו חשובה מאוד ליכולת הקבלה של הכלב לכלבים / חתולים / זרים בגיל מאוחר יותר .

הימים הראשונים בבית החדש הם קשים לכלבלב, מקום חדש, משפחה חדשה, ריחוק מאמו ואחיו. וחשוב לזכור שהימים האלו עלולים להיות קשים הן למשפחה והן לגור  שעלול ליילל או לפחד

בשביל להקל על התאקלמות מומלץ להכין מראש :

  • שמיכה / סלסלה / שטיח עליו יוכל לישון
  • לבקש שקית מזון קטנה מאיכן שהגיע, בכדי שבימים הראשונים יהיה לו לפחות אוכל מוכר שאליו הוא הורגל. ושיספיק לנו גם למעבר למזון שאתם תבחרו.
  • כלי לאוכל ולמים – חשוב שהכלים יהיו תמיד נקיים וראויים לשתיה עם מים טריים. ההמלצה היא לכלי אלומיניום בגודל המתאים לגור , ולמקם אותו באיזור נגיש .
  • קולר/ רתמה – המתאימה לגודל הכלב עם רצועה – כל כלב חייב להיות קשור ברצועה ברשות הרבים ע”פ חוק.
  • צעצוע – לכלבים כגון חבל , או צעצועי גומי שהכלב לא יכול לבלוע או לקרוע.

יש לזכור שהגור הוא כמו תינוק חדש למשפחתכם , וכמו תינוק הגור יושן רוב שעות היום, אוכל ועושה את צריכיו. לכן במיוחד בהתחלה צריכים לגלות סבלנות .. יקח זמן אבל הוא ילמד…

תזונה-

תזונת גור הכלב במיוחד בגיל הזה חשובה במיוחד . בתקופה זו הכלב גדל ומתפתח במהירות רבה וחשוב מאוד שיקבל את כל צרכי האנרגיה הויטמינים והמנרלים החיוניים להתפתחות הגור .

ולכן מומלץ להאכיל את הגור מזון לגורי כלבים בלבד! , ישנן בשוק המון חברות שמייצרות מזון מסחרי בקשת רחבה של מחירים , לא משנה איזה מזון אתם בוחרים , חשוב שיהיה “מזון מלא” (ולא “מזון משלים”) של חברה מוכרת שאתם סומכים עליה. לעיתים מזונות הגורים מותאמים לגודל הגזע (כלבים גדולים / בינונים / וקטנים).

חשוב לזכור שיש מזונות שלנו , בני האדם, הם טובים אבל לבעלי החיים הם רעילים כמו: בצל , שום , ענבים , צימוקים , אבוקדו, שוקולד, ממתיקים מלאכותיים, אגוזי מקדמיה ועוד… ולכן כדאי להאכיל בתקופה הראשונה אוכל ייעודי לגורי כלבים . חשוב לזכור לא לתת לכלב עצמות – הם מאוד אוהבים אותם אבל עצמות יכולות לגרום לצרות צרורות בין עם חסימות מעיים או לקרעים במערכת העיכול.

בשום אופן לא להוסיף למזון תוספים כגון קלציום , ויטמינים (אלא אם כן הומלץ לכם אחרת ע”י וטרינר) תוספים אליו יכולים לגרום ליותר נזק מתועלת במינון לא נכון . מה גם שבמזון מסחרי איכותי הם מדודים באופן מדוייק .

המלצה נוספת היא לא להאכיל את הכלב בשאריות מהמזון שלכם . גם בגלל האפשרות שיהיה שם מזון שאסור לבעל החיים וגם בגלל העובדה שהוא ילמד לבקש ולרצות את המזון שלכם כשיגדל.

כמה להאכיל ?

על כל שק מזון , מאחורה . חייבת להיות פתקית האומרת לנו כמה גרם הכלב צריך לאכול בטווח של 24 שעות. את הכמות הזאת רצוי בהתחלה לחלק ל4 מנות במהלך היום (כדי שהגור לא יהיה רעב במהלך היום) ועם הזמן לקראת גיל 6 חודשים אפשר לחלק את המזון ל2 ארוחות יומיות – עוד דבר שכדאי לזכור זה שאם הכלב לא אכל את האוכל אחרי 24 שעות כדאי לזרוק את מה שנשאר ולשים חדש . את זה אפשר להמשיך לביסקוויט שעמד כל היום על השולחן ובערב באתם לתת ממנו ביס .. לא אותו הטעם נכון ?

טריק נוסף בשביל לשמור על הטריות והטעם של המזון הוא – להעביר חלק מהאוכל שבשק המזון לקופסאת פלאסטיק עם שקית . וממנה לתת את המנות . ככה השק נשאר סגור הרמטית ולא נפתח פעמיים ביום .

במידה ועוברים לחברת מזון אחרת / טעם מזון אחר כדאי לבצע זאת בשיטת ההדרגה זאת אומרת . לשים 80 אחוז מהאוכל הישן עם 20 אחוז מהאוכל החדש .. וכל יום שעובר להוסיף עוד מהאוכל החדש ולהפחית מהישן ..עד למעבר מוחלט למזון החדש .

חינוך לצרכים –

להזכרכם מדובר עדיין בתינוק . ולכן אין טעם לכעוס במידה ובורח לו בבית . בשלב הזה הגור עדיין אינו מחונך לצרכים. אך הלימוד מתחיל מרגע הגעת הגור לביתכם. בשלב ראשון כדאי לדעת שגורים עושים צרכים בזמנים קבועים. זאת אומרת :

  • מיד כשהם קמים מהשינה
  • אחרי ריצה ופעילות ספורטיבית
  • מספר דקות אחרי האוכל .

אם תצליחו לשים לב לזמנים ולשים לב לסימנים ספציפים , הגור מחפש מקום , מרחרח, מסתובב במעגלים… לקחת אותו או לאיזור בבית שהגדרתם מראש שמותר לו לעשות בו או החוצה ולחכות שיעשה . ברגע שיעשה בחוץ יופי, חיזוק חיובי! “כל הכבוד:” ליטוף .. ומשהו טעים ..

אם אורך החיים שלכם לא מאפשר לכם להיות עירניים בשבועות הראשונים לכלב . ניתן לתחום את הכלב באיזור מסויים עם מקום שינה , מקום למים ומזון , ואיזור של עיתונים (רחוק ככל האפשר מאיזור האוכל והשינה) חשוב להוציא את הסיכות מהעיתונים. (שיטה זו פחות מומלצת)

שיטת החינוך היא פשוטה מאוד . כל התנהגות חיוביות ורצויה מתוגמלת עם חיזוק חיובי (ליטוף, חטיף, מילה טובה) וכל התנהגות שלילית צריכה להעבור עי התעלמות מוחלטת. לדוגמה הכלב רוצה את תשומת הלב שלכם ולכן נושך את הידים והרגליים למשחק . באותו הרגע צריך להסתובב אליו עם הגב ולהצמיד ידים אל הגוף ולהתעלם מהכלב כאילו לא היה. ברגע שהכלב מפסיק את הנשיכות ונרגע קצת . לקחת צעצוע שהוא כן יכול לנשוך ולשחק איתו . המעבר הוא ב180 מעלות מהתעלמות מוחלטת כההתנהגות רעה ל100% תשומת לב ושמחה בהתנהגות חיובית . עוד על שיטות אילוף במאמר מיוחד

טיפולים וחיסונים –

על פי חוק , כל כלב חייב להיות מחוסן בחיסון כלבת פעם בשנה . החיסון כרוך בתשלום אגרה לרשות המקומית בה אתם מתגוררים . החיסון ניתן בגיל 3-6 חודשים.

בנוסף לכלבת מומלץ לחסן את הגור בחיסון “משושה” המגן על הכלב בפני 6 מחלות . (פרוו וירוס, כלבלבת , פרא-אינפלואנצה , אדנו-וירוס 2 , ולפטוספירה מ2 מינים. חלק המהחלות קטלניות לגורים ולכן חשוב מאוד לחסן.

החיסון מתבצע בסדרה כשהראשון שבהם בגיל 6-8 שבועות ואחר עוד 2 חיסונים בהפרש של חודש.

בנוסף בפגישה הראשונה תנתן גם טיפול נגד תולעי מעיים והדרכה כללית לגבי התנהגות , צרכים , תזונה

לקביעת תור התקשר – 0522559666

Recommended Posts